Reklamos filmavimai – kodėl verta samdytis profesionalias paslaugas?

Reklamos filmavimai, kaip įvyksta kokybiškos reklamos filmavimo procesas

Reklamos filmavimai, kaip įvyksta kokybiškos reklamos filmavimo procesas?

 

Talentingo aktoriaus Rolando Kazlo humoristinių laidų ciklas kadaise mus išmokė nekęsti reklamų. Juk jos nuobodžios ir neįdomios, banalios ir pasikartojančios, neaktualios ir pertraukiančios tai, ką iš tiesų norisi žiūrėti. Deja, nėra verslo be marketingo, nėra marketingo be reklamos. Tad kas, jeigu mes pasakysime, jog reklama gali tapti meno kūriniu? Jog „Kanų liūtai“ ne veltui kasmet išdalina apdovanojimus dėmesį pritraukiančioms, originalioms, išskirtinėms ir unikalioms reklamoms?

Reklamos filmavimai

Reklamos filmavimai

Marketingo tyrimais įrodyta, kad vaizdas – viena geriausių priemonių, norint tikslinei auditorijai ištransliuoti žinutę, sužadinti susidomėjimą, kviesti išbandyti ir įsigyti reklamuojamą prekę, produktą ar paslaugą. Socialinių tinklų eroje vien gražiomis nuotraukomis klientų nebeprisitrauksi, todėl visose platformose, nuo „Youtube“ iki „Tik Tok“ prekiniai ženklai, tiek smulkūs, tiek gigantai, dalinasi reklama video formate.

Reklamos filmavimo paslaugas teikiančių profesionalų vaidmuo su kiekvienu projektu gali skirtis, priklausomai nuo poreikio. Vieniems reikia santūrios, estetiškos, tvarkingai jų paslaugas ar produktus pristatančios reklamos, kiti žengs drąsų žingsnį, sukurdami kažką, kas pasigaus „viral“ efektą, žmonėms į galvas įstringant įsimintinais garso takeliais, dainomis ar šokiais. Reklama reklamai nelygi, bet tikslas visuomet išlieka toks pats – paskleisti žinią apie save, užmegzti ryšį su tiksline auditorija, paveikti potencialius būsimus klientus.

Kas yra gera video reklama?

Standartinės video reklamos formulė gan paprasta: 30 sekundžių trukmės, 15 sekundžių turinio. Pirmos dešimt sekundžių pristato produktą ar paslaugą, likusios – parodo kaip tuo naudotis. Vadinasi, į tą pusės minutės vaizdo įrašą sutelpa visos svarbiausios priežastys, atsakančios į klausimą, kodėl verta įsigyti reklamuojamą produktą, kodėl verta išbandyti reklamuojamą paslaugą.

Priešingai nei televizijos tinklelyje, interneto ar socialinių tinklų kanaluose reklamų laikas nėra griežtai apribotas, tačiau auksinė taisyklė galioja visur vienoda – žiūrovo dėmesį reikia patraukti per pirmas tris sekundes, ypač kai šiai dienai visuomenėje garsiai kalbama apie dėmesio neišlaikymo problemą. Tokios platformos kaip „Youtube“ net suteikia galimybę vaizdo įrašų skelbimus praleisti praėjus penkioms sekundėms, vadinasi visas likęs įrašas lieka nepamatytas. Kaip tą išspręsti? Reklamos pradžia turi būti kabliukas: iškeltas klausimas ar problema, pradėta pasakoti intriguojanti istorija arba pateiktas drąsus ir žiūrovą nustebinantis pareiškimas.

Bendras video reklamos ilgis gali skirtis, priklausomai nuo platformos, produkto/paslaugos ar tikslinės auditorijos. Išsamus pristatymas neretai užsitęsia ir iki 2 minučių ar net ilgiau, bet trumpos formos vaizdo reklama lengviau įsilies į žiūrovo atmintį ir taps paveikesnė.

Vienas didžiausių tradicinės reklamos trūkumų – aktualumas. Žiūrovai nemėgsta, kai jų vakarą prie televizoriaus nutraukia buitinių priemonių reklamos, kurios jiems visai nesvarbios. Tad šiais laikais į verslo marketingą jau įsirašęs toks terminas kaip „storytelling“. Jis galioja ir vaizdo reklamoms, per trumpą filmą sukuriant pasakojimą su aiškia pradžia, pagrindine žinute ir išrišančia finaline scena.

Kaip vyksta reklamos filmavimai ir gamyba?

Kaip ir bet kuris kūrybinis projektas, taip ir reklamos filmavimai pirmąjį savo žingsnį žengia į minties ir idėjos generavimo startą. Kartais reklamos užsakovas jau žino, ko tiksliai nori, kartais jam sužinoti gali padėti videogamybos meistrai. Taip ant popieriaus gimsta scenarijus, kuriuo vadovaujantis paruošiama filmavimo aikštelė, parenkamos lokacijos, aktoriai, rekvizitai, sukviečiama komanda, nuo grimo iki technikų. Kai visą tai nušviečia prožektorių šviesos ir režisierius sudiriguoja veiksmų planą – įjungiamos kameros, į skaitmeninę juostą nugulant gražiausiems kadrams. Tuomet parašomas užkadrinis tekstas, jis įgarsinamas ir prasideda nematomas, bet vienas svarbiausių darbų visame gamybos etape – montažas. Būtent šioje, atskirus vaizdus į vientisą siužetinę liniją sujungiančioje laboratorijoje gimsta laukiamiausias rezultatas, kuris išdailintas, nušlifuotas, nublizgintas yra aprišamas raudonu kaspinu ir išsiunčiamas į televizorių, kompiuterių ar telefonų ekranus.

Visu šiuo ilgu bei atsakingu reklamos filmavimo keliu galima žingsniuoti patiems: kurti, įgyvendinti, nusifilmuoti, susimontuoti. Tai beprotiškai smagus ir įdomus procesas, tačiau gerai video reklamai reikia geros idėjos, geros technikos ir gerų tą techniką įvaldžiusių specialistų. Reikia žmonių, kurie dieną iš dienos gyventų vaizdų pasaulyje, išmanytų spalvas, šviesas, kadruotes, kurie jūsų reklama pasirūpintų nuo A iki Z, nuo pirminės minties, užrašytos popieriuje, iki galutinio produkto, matomo kadrų sekoje.

Reklamos filmavimai „kitaip“ arba reklama kaip filmas

Gyvenant greito tempo pagautoje ir nuolat visur skubančioje visuomenėje, reklamos taip pat virto trumpais vaizdo įrašais, kartais trunkančiais vos 5 sekundes, per kurias žiūrovas spėja bent jau įsiminti reklamuojamo prekės ženklo vardą, prieš nuspausdamas reklamos praleidimo mygtuką. Tačiau ne visi didieji verslai šio principo laikosi. Yra tokių, kurie reklaminę kampaniją paverčia filmu. Tai drąsus sprendimas, nes maištauja prieš taisyklę, kad žiūrovas neišlaikys dėmesio, bet įstringa į atmintį savo unikalumu ir išskirtinumu.

2022 metais „Apple“ išleido reklamą Kinijoje – 23 minučių trukmės filmą, nufilmuotą „iPhone 13 Pro“ telefonu. Tai jau penktasis toks jų sukurtas filmas, skirtas tos šalies rinkai, parodant kinų kultūrą ir tradicijas. Tačiau kas įdomiausia – filmuose nėra tiesiogiai pristatomas joks produktas. Per 23 minutes nėra nė žodžiu užsiminta apie telefono kameros galimybes, vietoj to žiūrovams „Apple“ dovanoja ryškų vaizdą ir mintį, jog paėmęs į savo rankas naujausią telefoną su juo galėsi nufilmuoti filmą.

Kitas akį traukiantis aspektas – pati filmo idėja, kuri akcentuoja nuoširdumą ir atidumą auditorijai, užmezga su ja glaudesnį ryšį. Kalbant apie emociją, dauguma reklamų siekia, jog tai atspindėtų prekinio ženklo identitetą. Vieni save sieja su džiaugsmu ir laime, kiti iškelia šokiruojančią problemą ir pateikia jai sprendimo būdą. Šiuo atveju „Apple“ darė kitaip – jie nekūrė jausmo, susijusio su konkrečiu produktu, jie kūrė jausmą, susijusį su auditorija, taip žiūrovams leisdami užmiršti, kad jie žiūri reklamą ir pritraukti visą jų dėmesį. Tokie filmai tapo tradicija, kurią auditorija prisimena, kurios laukia kasmet. Čia ir atsiskleidžia tikroji „storytelling“ galia, kaip reklamos filmavimai gali lipti lauk iš tradicinių rėmų ir virsti meno kūriniu, kurį norėsis žiūrėti iki galo.